FAQ og praktisk informasjon
Når kan jeg sjekke inn? Når må jeg forlate rommet avreisedagen?
Vi har innsjekk fra kl.15.00. Utsjekk fra rommet kl.11.00. Husk at du fortsatt har lunsj inkludert og tilgang til alle våre fasiliteter frem til kl.14.00 på avreisedagen. Det er også mulig å bestille tidlig innsjekk (12:00) eller sen utsjekk (14:00) mot tillegg kr.295,-.
Kan jeg komme før innsjekk og spise lunsj?
Selvfølgelig! Lunsj ankomstdagen (+345,-) forhåndsbestilles.
Vi tar imot et begrenset antall lunsjgjester per dag. Et døgn hos oss inkluderer middag ankomstdag, frokost og lunsj avreisedag. Dette blir automatisk lagt inn i våre bookingsystemer og kjøkkenlister, det vil derfor ikke være mulig å bytte lunsj fra avreisedag til ankomstdag av hensyn til logistikk og antall lunsj-gjester. Vi ber om forståelse for dette.
Serverer dere alkohol?
Ja, vi serverer alkohol.
Hva serverer dere for mat?
Les om maten på Finnskogtoppen her.
Har du bestilt en pakke med helpensjon er middag inkludert på ankomstdagen, frokost og lunsj er inkludert på avreisedagen. Vi serverer alle måltider som buffe i ukedagene og 3-retters middag fredag/lørdag etter er fast meny. Spiser du vegetarkost? Gi beskjed ved bestilling så ordner vi det.
Kan vi lade vår elbil hos dere?
Ja, vi har 4 ladestasjoner (Cloudcharge) på vår parkering. For å lade kan du bruke cloudcharge-appen, RFID-kort eller SMS med ladekabel type2. Ladestasjonen kan maks lade på 6.9 kw.
Hvilke avbestillingsbetingelser har dere?
Ved å kjøpe avbestillingsforsikring kan ordren fritt avbestilles inntil 24h før ankomst. Bestill avbestillingsforsikring i forbindelse med din bestilling eller maks 7 dager etter bestillingsdato (og minimum 15 dager før ankomst) til post@finnskogtoppen.no (kr.295,- per person). Har du bestilt opphold uten forsikring men ønsker det? Ta kontakt så hjelper vi deg.
Uten avbestillingsforsikring for privatpersoner. Ordren kan fritt avbestilles inntil 2 uker før ankomstdato. Ved avbestilling senere enn 2 uker før ankomstdato er du forpliktet til å betale en %vis andel av avtalt pris, jfr. ordrebekreftelsen under punkt 1, som følger:
Ved avbestilling 2 til 1 uke (7 dager) før ankomsdato, 10%
Ved avbestilling 7 til 3 dager før ankomstdato, 25%
Ved avbestilling 0 til 3 dager før ankomstdato, 50%
Avbestilling for grupper/konferanse: Se egen avtale.
Hva trenger jeg å ha med meg? Hva finns på rommet?
På rommet finner du badekåpe, hårtørker og håndkle til rom og basseng . Vi har også utlån av gummi-tøfler i resepsjonen. Ta gjerne med badetøy, treningstøy og innesko. Klær for å være ute på tur og kanskje viktigeste av alt… Klær for å bare være!
På alle våre rom finnes såpe/shampoo fra økologiske Maria Åkerberg og i bassengområdet/garderobene produkter fra Kerstin Florian. Alle produktene vi tilbyr kan du selvfølgelig også kjøpe i vår butikk.
Hva slags fottøy trenger jeg til turene?
Turene går i skogmark, noe våtmark/myr, derfor anbefales tursko/støvel. Husk også myke innesko, så du kan bevege deg komfortabelt rundt innendørs.
Har dere WiFi?
Ja, gratis for alle gjester.
Har dere noen aldersgrense?
Vi er et stille og rolig sted som ikke er tilrettelagt for barn.
Selvfølgelig er barn velkommen, men vi ber foresatte å vise stor hensyn til våre andre gjester.
Får jeg ta med meg min hund?
Ja, vi har hundrom. Et vasketillegg på totalt kr.500,- uansett antall døgn legges på ordren.
Grunnet allergier og hensyn til andre gjester kan vennen ikke være i våre fellesarealer uten må være på rommet ved f.eks måltider eller når du er med på våre innendørs aktiviteter. Det er derfor viktig at hunden er trygg til å være alene i korte perioder.
Hvordan kommer jeg meg til Finnskogtoppen uten bil? Tilbyr dere transport?
Vi kan tilby henting med vår minibuss tur/retur fra Kongsvinger enkelte dager. Du finner alt om hvordan du kommer til oss og tider for transport her. Øvrige dager er drosje fra Kongsvinger det enkleste alternativet (50km).
Hvilke aktiviteter tilbys under oppholdet. Må jeg være med på aktivitetene?
Vi tilbyr en rekke aktiviteter som vanngym, yoga og guidede turer. Les mer her.
Aktivitetene er frivillige og noe man kan delta på dersom man ønsker. Noen velger å være med på alt, andre ingenting – det er helt opp til deg. Påmelding til alle aktiviteter skjer i resepsjonen, og du kan melde deg på der – det er ikke nødvendig å melde deg på på forhånd.
Hvilke fasiliteter finnes i bassengområdet?
Svømmebasseng (31 grader), boblebad, dampbad, badstue og kneipbad (vekselbad).
Kan jeg komme kun for å bade?
Absolutt! Les mer her.
Kan jeg komme på dagsbesøk?
Selvfølgelig! Du kan komme som daggjest for å nyte dagspa, spise lunsj eller middag. Du er også velkommen til å stikke innom for å se hotellet, kjøpe en kaffe og nyte den flotte utsikten vår.
Er dere medlem av De Historiske Hotell og Spisesteder, og kan man bruke gavekort fra dem hos dere?
Ja, vi er stolte av å være medlem av De Historiske Hotell og Spisesteder siden januar 2025. Du kan bruke gavekort fra De Historiske hos oss
Praktisk informasjon
Innsjekk: kl.15.00
Utsjekk: kl.11.00
Frokost: kl.08.00 – 10.00
Lunsj: kl.12.30 – 14.00
Middag: kl.18.00 – 19.30 (20.00 fre/lør)
Har du bestilt en pakke med helpensjon så er første måltid middag ankomstdagen.