FAQ og praktisk informasjon

FAQ – Ofte stilte spørsmål

Når kan jeg sjekke inn? Når må jeg forlate rommet avreisedagen?
Vi har innsjekk fra kl.15.00. Utsjekk fra rommet kl.11.00. Husk at du fortsatt har lunsj inkludert og tilgang til alle våre fasiliteter frem til kl.14.00 på avreisedagen. 

Kan jeg komme før innsjekk og spise lunsj?
Ja ved ledig plass! Lunsj ankomstdagen (+325,-) forhåndsbestilles på mail eller telefon. 
Vi tar imot et begrenset antall lunsjgjester per dag. Et døgn hos oss inkluderer middag ankomstdag, frokost og lunsj avreisedag. Dette blir automatisk lagt inn i våre bookingsystemer og kjøkkenlister, det vil derfor ikke være mulig å bytte lunsj fra avreisedag til ankomstdag som tidligere vært mulig av hensyn til logistikk og antall lunsj-gjester. Vi ber om forståelse for dette.

Serverer dere alkohol?
Ja, vi serverer alkohol.

Hva serverer dere for mat?
Les om maten på Finnskogtoppen her.
Middag er inkludert på ankomstdagen, frokost og lunsj er inkludert på avreisedagen. Vi serverer alle måltider som buffe i ukedagene og 3-retters middag fredag/lørdag etter er fast meny. Spiser du vegetarkost? Gi beskjed ved bestilling så ordner vi det.

Kan vi lade vår elbil hos dere?
Ja, vi har 4 ladestasjoner (Cloudcharge) på vår parkering. For å lade kan du bruke cloudcharge-appen, RFID-kort eller SMS med ladekabel type2. Ladestasjonen kan maks lade på 6.9 kw.

Hvilke avbestillingsbetingelser har dere?
Ved å kjøpe avbestillingsforsikring kan ordren fritt avbestilles inntil 24h før ankomst. Bestill avbestillingsforsikring i forbindelse med din bestilling eller maks 7 dager etter bestillingsdato (og minimum 15 dager før ankomst) til post@finnskogtoppen.no (kr.295,- per person). Har du bestilt opphold uten forsikring men ønsker det? Ta kontakt så hjelper vi deg.
Uten avbestillingsforsikring for privatpersoner. Ordren kan fritt avbestilles inntil 2 uker før ankomstdato. Ved avbestilling senere enn 2 uker før ankomstdato er du forpliktet til å betale en %vis andel av avtalt pris, jfr. ordrebekreftelsen under punkt 1, som følger: 
Ved avbestilling 2 til 1 uke (7 dager) før ankomsdato, 10% 
Ved avbestilling 7 til 3 dager før ankomstdato, 25%
Ved avbestilling 0 til 3 dager før ankomstdato, 50%
Avbestilling for grupper/konferanse: Se egen avtale. 

Hva trenger jeg å ha med meg? Hva finns på rommet?
På rommet finner du badekåpe, hårtørker og håndkle til rom og basseng . Vi har også utlån av gummi-slippers, ta kontakt med resepsjonen. Ta med badetøy og treningstøy. Klær for å være ute på tur og kanskje viktigeste av alt… Klær for å bare være!

På rommene og i våre garderober finnes såpe/shampoo fra økologiske Maria Åkerberg, disse produkterne kan du selvfølgelig også kjøpe i vår butikk.

Hva slags fottøy trenger jeg til turene?
Turene går i skogmark, noe våtmark/myr, derfor anbefales tursko/støvel.

Har dere WiFi?
Ja, gratis for alle gjester.

Har dere noen aldersgrense?
Vi er et stille og rolig sted som ikke er tilrettelagt for barn.
Selvfølgelig er barn velkommen, men vi ber foresatte å vise stor hensyn til våre andre gjester.

Får jeg ta med meg min hund?
Ja, vi har hundrom. Et vasketillegg på totalt kr.500,- uansett antall døgn legges på ordren.
Grunnet allergier og hensyn til andre gjester kan vennen ikke være i våre fellesarealer uten må være på rommet ved f.eks måltider eller når du er med på våre innendørs aktiviteter. Det er derfor viktig at hunden er trygg til å være alene i korte perioder. 

Kan dere imøtekomme mine allergier?
Vi kan imøtekomme de fleste allergier. Gi beskjed når du bestiller ditt opphold. 

Tilbyr dere transport?
Vi kan tilby henting med vår minibuss tur/retur fra Kongsvinger visse dager. Du finner alt om hvordan du kommer til oss og tider for transport. Øvrige dager er drosje fra Kongsvinger det enkleste alternativet (50km).


Praktisk informasjon

Innsjekk: kl.15.00
Utsjekk: kl.11.00

Frokost: kl.08.00 – 10.00
Lunsj: kl.12.30 – 14.00
Middag: kl.18.00 – 19.30 (20.00 fre/lør)
Middag er inkludert ankomstdagen. Lunsj ankomstdag (+325,-) forhåndsbestilles seneste dagen før.